Niewątpliwie w dzisiejszych czasach każda szanująca się firma powinna zainwestować odpowiednio wysokie środki finansowe w przeprowadzenie profesjonalnej kampanii promocyjnej, której celem jest zawsze zwiększenia społecznego zaufania i polepszenie firmowego wizerunku. Dodatkowo w przypadku firm nastawionych na osiąganie zysku, celem wszystkich kampanii reklamowych jest pozyskanie możliwie jak najliczniejszego grona stałych i lojalnych klientów, którzy systematycznie będą generować zyski przedsiębiorcy.
W zasadzie trudno jest jednoznacznie wskazać, które z dostępnych obecnie metod i narzędzi marketingowych stanowią największą siłę i najskuteczniej wpływają na szybkie promowanie firmy. W zależności od rodzaju przedsiębiorstwa i rodzaju branży, w jakim działa, największą skutecznością mogą cieszyć się zupełnie inne formy promocji. Czasem najlepsze będą atrakcyjne gadżety firmowe, czasem wielkoformatowe banery a jeszcze w innych sytuacjach najlepsze będą wielkie kampanie prowadzone w środkach masowego przekazu.
Nie tylko firmy produkcyjne potrzebują odpowiedniej promocji, ale również firmy zajmujące się handlem – tym na poziomie detalicznym, jak i tym hurtowym. Stosowanie różnorodnych metod marketingu znacznie poprawia społeczne zaufanie do produktów danej firmy handlowej i w efekcie wpływa również na znaczne zwiększenie wielkości obrotów. W kampanii promocyjnej sklepów, hurtowni i firm importujących różnorodne produkty z zagranicy dość dużą skutecznością cieszą się atrakcyjne gadżety firmowe. Bez względu na rodzaj przedmiotu mającego promować daną firmę, najważniejsza jest zawsze jego personalizacja, czyli konieczne nadrukowanie na nim logo firmy, jej nazwy lub hasła reklamowego.
Dodatkowym wzmocnieniem skuteczności gadżetów firmowych może być ich nawiązanie do branży, w której działa przedsiębiorca handlowy. Mogą to być na przykład breloczki w kształcie opony, które stanowią gadżet reklamowy firmy sprzedającej opony samochodowe.