Współczesny marketing wymaga od reklamodawców innowacyjnego podejścia do kwestii reklamy. Nowoczesne metody zwracania uwagi potencjalnych klientów są coraz szerzej wykorzystywane na polu produkcji gadżetów reklamowych. Są to przedmioty, które, dzięki walorom wizualnym i innym, stanowią atrakcję dla ludzi, dzięki czemu pomagają zainteresować ich ofertą danej marki. Rzecz jasna istotną kwestią przy wyborze konkretnych gadżetów przez danego przedsiębiorcę są koszty produkcji oraz ich stosunek do spodziewanych zysków. Im niższe koszty produkcji, tym gadżet jest bardziej opłacalny. Do najtańszych gadżetów do wyprodukowania należą bezsprzecznie długopisy.
Są to przede wszystkim gadżety bardzo popularne, jedne z najpopularniejszych. Wynika to właśnie po części z niskich kosztów produkcji. Po drugie wynika z praktycznego zastosowania w codziennym życiu, którym długopisy się charakteryzują. Najbardziej popularne w marketingu są natomiast długopisy z nadrukiem.
Koszt ich wyprodukowania, jak wspomniano, jest niższy niż większości gadżetów. Dlaczego tak jest? Ponieważ produkuje się je masowo – w dużych ilościach jednocześnie. Wówczas cena jednostkowa zawsze jest niższa. Obowiązuje tutaj typowa zasada biznesu: im więcej danego towaru, tym niższa cena za jedną sztukę.
Drugim powodem jest brak skomplikowanych narzędzi, materiałów oraz czynności potrzebnych do wyprodukowania tych gadżetów. Długopisy z nadrukiem nie zawierają elementów skomplikowanych, a ich produkcja jest prosta. W sposób oczywisty obniża to koszty.
W procesie produkcji jest też ważny sam nadruk. Jego nałożenie jest ostatnim etapem procesu. długopisy z nadrukiem maluje się, lub nakłada nadruk w inny sposób, również masowo, co, podobnie jak w powyższym przypadku, obniża koszty.
Wreszcie, duże znaczenie ma sama popularność – ponieważ na rynku jest bardzo wiele długopisów, producent, chcąc być konkurencyjny, musi obniżać ceny produkcji.
Wszystkie powyższe czynniki wpływają na niskie koszty, te zaś – na dalszy wzrost popularności długopisów noszących nadruki w marketingu.