Bardzo dużo współczesnych firm z większą dbałością podchodzi do pozyskania nowych klientów, zamiast dbać o dotychczasowych. Przykładem są lepsze warunki umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych i telewizji kablowej oferowane nowym klientom, podczas, gdy osoby aktualnie korzystające z tych usług posiadają o wiele gorsze warunki cenowe. Taka sytuacja powoduje często zmianę operatora usług w celu poszukiwania lepszych warunków umowy. Jest to ewidentny błąd przedsiębiorców, którzy pozbywają się często wieloletnich i lojalnych klientów. Jak donoszą wyniki badań w tym zakresie, klienci rezygnujący z usług konkretnej firmy, niezwykle rzadko ponownie decydują się o zawarcie umowy. Biznesmeni, którzy z wyjątkowym rozsądkiem podchodzą do kreowania pozytywnego wizerunku swojej firmy i dbania o każdego klienta, stosują szereg narzędzi marketingowych, które mają na celu nie tylko pozyskanie bazy nowych klientów, ale również dbanie o dotychczasowych. Przykładem są różnorodne gadżety reklamowe dla stałych klientów, które wręczane są im przy okazji kolejnych zakupów lub kolejnego korzystania ze świadczonych przez firmę usług. W tym zakresie sprawdzają się tanie, ale użyteczne breloki reklamowe, smycze do kluczy, parasole, kubki i inne.
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że zwykłe breloki reklamowe nie mają większego wpływu na zachowanie klienta. Jednakże przy dokładniejszym przeanalizowaniu działania gadżetów reklamowych okazuje się, że stali klienci, którzy otrzymują nawet drobne prezenty, czują większy związek z przedsiębiorcą i nie myślą o jego zmianie.
Dodatkowo, gdy wspomniane breloki reklamowe są opatrzone znakiem firmowym lub nazwą firmy, dodatkowo kreują tożsamość firmy i jej dobre imię.